
CORRECTIONS

Journal Corrections

The February 10, 2011, review article by Pui et al, entitled,
“Biology, Risk Stratification, and Therapy of Pediatric Acute
Leukemias: An Update” (J Clin Oncol 29:551-565, 2011), con-
tained errors.

In Figure 1A, the label for CRLF2 overexpression was inad-
vertently misspelled as CRFL2 overexpression.

In Figure 1A, under MLL rearrangements, t(4;22)
was given as an example, whereas it should have been
t(4;11).

Journal of Clinical Oncology apologizes for the mistakes.

DOI: 10.1200/JCO.2011.40.8245

■ ■ ■

The September 20, 2011, review article by Seruga and
Tannock, entitled, “Chemotherapy-Based Treatment for
Castration-Resistant Prostate Cancer” (J Clin Oncol 29:3686-
3694, 2011), contained errors.

In the Introduction, the dosage for docetaxel was incor-
rectly given as once per week for three weeks in the second to
last sentence of the fourth paragraph, whereas it should have
been once every three weeks, as follows:

“Recent experience has shown that even in large centers
with considerable experience, elderly patients with mCRPC
treated with docetaxel once every 3 weeks may experience
substantial toxicity with neutropenic fever, diarrhea, and
dehydration.17”

In the section entitled “Evaluation of New Agents Follow-
ing Progression During or After Docetaxel Treatment,” under
subsection “Cabazitaxel and Other Agents That Stabilize Mi-

crotubules,” the hazard ratio for cabazitaxel was given in the
second sentence of the second paragraph as HR, 0.72, whereas it
should have been HR, 0.70 as follows: “Cabazitaxel led to sig-
nificantly better OS for men who received cabazitaxel (HR,
0.70; median OS, 15.1 v 12.7 months; P � .001).14”

Also in the same subsection, the dosage for cabazitaxel was
incorrectly given in the first sentence of the fifth paragraph as 25
mg/m2 three times per week, whereas it should have been 25
mg/m2 every three weeks as follows:

“The dose of cabazitaxel administered in the TROPIC trial
(25 mg/m2 every 3 weeks) is not supported by the results of two
early-phase clinical trials.”

The online version has been corrected in departure from the
print. Journal of Clinical Oncology apologizes for the mistakes.

DOI: 10.1200/JCO.2011.40.8252

■ ■ ■

The October 20, 2011, article by Hendricks, Loggers,
and Talcott, entitled, “Costs of Home Versus Inpatient
Treatment for Fever and Neutropenia: Analysis of a Multi-
center Randomized Trial” (J Clin Oncol 29:3984-3989,
2011), contained errors.

In Table 2, a footnote was indicated in the last column
heading and should not have been called out.

In Table 3, under Home Treatment, an a footnote was
called out for the mean charge for direct hospital costs, whereas
as it should have been the * footnote, indicating “P � .01 for
home arm compared with hospital arm of study.”

Journal of Clinical Oncology apologizes for the mistakes.

DOI: 10.1200/JCO.2011.40.8260

■ ■ ■

The November 1, 2011, article by Polley et al, entitled, “Condi-
tional Probability of Survival in Patients With Newly Diagnosed Gli-
oblastoma (J Clin Oncol 29:4175-4180, 2011) contained errors.

Appendix Tables A1 and A2 were inadvertently omitted
from the online version.

In the Results section, under Patient Characteristics, Ap-
pendix Table A1 was inadvertently referenced as a Data Supple-
ment in the first sentence.

In the Results section, under Overall Survival, Appendix
Table A2 was inadvertently referenced as a Data Supplement in
the first sentence.

The online version has been corrected in departure from
the print. Journal of Clinical Oncology apologizes for the
mistakes.

DOI: 10.1200/JCO.2011.40.8278

■ ■ ■

© 2011 by American Society of Clinical Oncology 4847


