ERRATA

The November 20, 2014, article by Shinagawa et al, entitled
“Tamibarotene As Maintenance Therapy for Acute Promyelo-
cytic Leukemia: Results From a Randomized Controlled Trial”
(J Clin Oncol 32:3729-3735, 2014), contained errors.

In the Results section, under the heading, “Patients,” the
second, third, and fourth sentences of the second paragraph
were given as:

“For remission induction, 133 patients (39%) were included in
treatment group A, 56 (16%) in group B, 69 (20%) in group C, and 86
(25%) in group D. Group D consisted of 83 patients who had been
initially treated as group A, two patients who had been treated as group
B, and one patient who had been treated as group C. CR was attained
in 319 (93%) of the 344 eligible patients; CR rates by group were as
follows: 92% for group A, 91% for group B, 87% for group C,and 99%
for group D).”

Whereas they should have been:

“For remission induction, 112 patients (33%) were in-
cluded in treatment group A, 48 (14%) in group B, 70 (20%) in
group C, and 114 (33%) in group D. Group D consisted of 104
patients who had been initially treated as group A and 10
patients who had been treated as group B. CR was attained in

319 (93%) of the 344 eligible patients; CR rates by group were as
follows: 97% for group A, 94% for group B, 87% for group C,
and 91% for group D).”

The numbers of patients by induction therapy group given
in Table 1 have been updated to reflect these changes.

Also, Table 2 gave the number of patients in the ATRA arm
by induction therapy group as: Group A: 49; Group B: 21;
Group C: 25; and Group D: 40; whereas it should have been
Group A: 47; Group B: 18; Group C: 26; and Group D: 44. Table
2 also gave the number of patients in the Tamibarotene arm by
induction treatment group as: Group A: 45; Group B: 22; Group
C: 26; and Group D: 41; whereas it should have been Group A:
45; Group B: 20; Group C: 26; and Group D: 43.

Finally, the x-axes in Figure 2 were given as 0 to 50 in
10-year increments, whereas they should have been 0 to 5 in
1-year increments.

The online version has been corrected in departure from
the print. The authors apologize for the content errors in the
text.

DOI: 10.1200/JCO.2014.60.3522; published January 10, 2015

L3 |

The November 20, 2014, article by Ladra et al,
entitled “Preliminary Results of a Phase II Trial of Proton
Radiotherapy for Pediatric Rhabdomyosarcoma” (J Clin
Oncol 32: 3762-3770, 2014), contained an error. The
following acknowledgement of support was inadvertently
omitted: “Supported by Grant No. PO1CA021239 from the

National Cancer Institute (NCI), National Institutes of
Health.”

The online version has been corrected in departure from
the print.

DOI: 10.1200/JCO.2014.60.3530; published January 10, 2015

L3 |

228 © 2015 by American Society of Clinical Oncology



