Erratum

Yang Q, Cogswell ME, Hamner HC, et al. Folic acid source, usual intake, and folate and vitamin B-12 status in US adults: National Health and Nutrition Examination Survey (NHANES) 2003–2006. Am J Clin Nutr 2010;91:64–72.

In Table 2 on page 68, the median, 25th percentile, and 75th percentile values should be changed as follows: For adult males who consumed ECGP+RTE+SUP, the median (interquartile range) usual folic acid intakes should be 653 (528, 801) μ g/d, not 687 (552,849) μ g/d. For adults aged 40–59 y who consumed ECGP only, the 75th percentile of usual vitamin B-12 intake should be 6.9 μ g/d, not 6.8 μ g/d; and for all adults aged 40–49 y ("Total"), the 25th percentile of usual vitamin B-12 intake should be 4.5 μ g/d, not 4.2 μ g/d. For non-Hispanic white adults who consumed ECGP+RTE+SUP, the 75th percentile of usual folic acid intake should be 806 μ g/d, not 896 μ g/d. For non-Hispanic black adults who consumed ECGP+SUP, the 75th percentile of usual vitamin B-12 intake should be 26.0 μ g/d, not 23.8 μ g/d. For Mexican American adults who consumed ECGP only, the median and 25th percentile of usual folic acid intake should be 149 and 114 μ g/d, respectively, not 114 and 149 μ g/d. The estimates were not adjusted for interview method. The footnote for Table 2 and for Supplemental Table 1 in the online issue should therefore read "...were adjusted for participant ID, age, sex, race-ethnicity, and day of the week." Similarly on page 66, in the third paragraph under Statistical analyses, the first sentence should read, "In PC-SIDE, all analyses were adjusted for age, sex, race-ethnicity, and day of the week." These corrections do not change the interpretation of the results or any of the results presented in the text.

doi: 10.3945/ajcn.2010.30166.

Erratum

Main PAE, Angley MT, Thomas P, O'Doherty CE, Fenech M. Folate and methionine metabolism in autism: a systematic review. Am J Clin Nutr 2010;91:1598-620.

On page 1614, in the last paragraph of Results, the second and third sentences are as follows: "Although the largest study to date found a significant association between $RFC-1\ 80G \rightarrow A$ and autism (OR: 2.13; 95% CI: 1.4, 3.4) (29), a subsequent study failed to replicate the findings (37). On the other hand, an association was found between the 19-bp deletion of DHFR and RFC-1 with autism (36)."

These sentences should be replaced with the following: "The largest study to date found a significant association between $RFC-1\ 80G \rightarrow A$ and autism (OR: 2.13; 95% CI: 1.4, 3.4) (29), but a smaller, inadequately powered study found no association with this polymorphism (36)."

doi: 10.3945/ajcn.2010.30167.

Erratum

George SM, Park Y, Leitzmann MF, et al. Fruit and vegetable intake and risk of cancer: a prospective cohort study. Am J Clin Nutr 2009;89:347–53.

In Table 1 on page 349, a few values are incorrect. For "Fruit (cup equivalents/1000 kcal)," the value in the "Fruit/Men/Q5" column should be 2.1 instead of 1.4. For "Vegetable (cup equivalents/1000 kcal)," the values in the "Vegetable/Women/Q5," "Vegetable/Men/Q1," and "Vegetable/Men/Q5" columns should be 1.8 instead of 1.4, 0.3 instead of 0.8, and 1.4 instead of 1.3, respectively. In addition, in the right-hand column of page 351, the second sentence of the first full paragraph contains an error: the second instance of "nonsmokers" should be "smokers" instead. The sentence should read as follows: "Also, in general, nonsmokers had higher average median intakes of fruit and vegetables than did smokers."

doi: 10.3945/ajcn.2010.30168.